Sınırlarınızı sürekli ihlal eden kişilerden biri de siz olabilirsiniz. Bu elbette bilinçli yapılan bir şey değil aksine içgüdüsel, otomatik. Peki nasıl, neden?
Sınır dediğimiz şey bizi korur ama çoğu zaman yine birçok konuyla alakası olduğu gibi konfor alanından çıkmanın, sınır koymakla da ilgisi vardır. Çünkü bu sınır koymak bizi uyumlu; kolay geçirilen, hatta boyun eğen, huzursuzluk çıkarmayan kişi olmanın dışına çıkarır. Getiriyle yüzleşmek zorunda kalırız. Çevremizi değiştirmek, ilişkilerin kalıbını yeniden çizmek, bir şeyleri kökten değiştirmek gibi.
Bu yüzden, sınır koymak lafla söylenen büyülü bir koruma kalkanı değil, aktif eylem gerektiren bir öz saygı biçimidir.
O zaman neden sınır koyduk sanırken birden bire o sınırları esnetirken, bu seferlik affederken, adını değiştirirken buluyoruz kendimizi? İşte tam da bu bahsettiğimiz sebeple, çünkü getirileri var. Arkasında durmayı gerektiren birçok sorumluluk var. Bu yüzden eğer o sorumluluklardan kaçıyorsanız, neden sınır koyduğunuz halde hiçbir şeyin değişmediğini merak ediyor olabilirsiniz.
Son olarak hatırlamakta fayda var, sınır çizdiğinizde buna göre hareket etmesi gereken, buna saygı duyması gereken insanların başında siz varsınız.
İyi bir hafta dilerim.